زبانشناسی کاربردی
مهدی نصری؛ سجاد شفیعی؛ مهرداد سپهری
چکیده
محبوبیت تلفیق فناوری در آموزش زبان و تأثیر اساسی آن در روند یادگیری زبان کاملا تأیید شده است در حالی که انتظار می رود انگیزه زبان آموزان و توانایی زبان جامع آنها در یک محیط یادگیری زبان با کمک کامپیوتر (CALL) بهبود یابد. بنابراین ، این مقاله با هدف بررسی دقیق انگیزه یادگیری زبان انگلیسی یادگیرندگان EFL ایرانی و نگرش آنها در یک محیط یادگیری ...
بیشتر
محبوبیت تلفیق فناوری در آموزش زبان و تأثیر اساسی آن در روند یادگیری زبان کاملا تأیید شده است در حالی که انتظار می رود انگیزه زبان آموزان و توانایی زبان جامع آنها در یک محیط یادگیری زبان با کمک کامپیوتر (CALL) بهبود یابد. بنابراین ، این مقاله با هدف بررسی دقیق انگیزه یادگیری زبان انگلیسی یادگیرندگان EFL ایرانی و نگرش آنها در یک محیط یادگیری زبان با کمک کامپیوترانجام شد. یک صد و بیست شرکت کننده سطح متوسط EFL از دو موسسه خصوصی آموزش زبان انگلیسی در اصفهان ، ایران شرکت کردند. آنها به دو گروه مساوی تقسیم شدند. یک گروه آزمایش (EG) و یک گروه کنترل (CG). سپس پیش آزمون پرسشنامه انگیزه برای بررسی انگیزه شرکت کنندگان در ابتدای آموزش انجام شد. به عنوان درمان (آموزش)، به زبان آموزان EG از طریق آموزش مبتنی بر CALL و به زبان آموزان CG به طور سنتی آموزش داده شد. پس از آموزش، پس آزمون انگیزه و پرسشنامه نگرش اجرا شد. نتایج پرسشنامه انگیزه نشان داد که آموزش مبتنی بر CALL انگیزه زبان آموزان ایرانی EFL را به طور فزآینده ای بهبود می بخشد. علاوه بر این، نتایج پرسشنامه 20 سوالی نگرش نشان داد که دانشجویان نسبت به استفاده از آموزش های مبتنی بر CALL نگرش مثبتی دارند. با توجه به یافته ها، تعدادی نتیجه گیری به دست می آید و پیامدهای مختلفی ارائه می شود.